Veelgestelde vragen

Boeking

Kan ik telefonisch reserveren?

Het is niet mogelijk om een reis te boeken of reserveren per telefoon. U kunt alleen maar boeken door het reserveringsformulier in te vullen op de website. Dit is noodzakelijk omdat u via de website u boekingsnummer krijgt.

Hoe kan ik betalen?

De betaling kan zowel met iDeal, contant op kantoor of per bankoverschrijving. Bij een contante betaling op kantoor of per bankoverschrijving dient het totaalbedrag maximaal binnen een maand voor aanvang van de reis te zijn voldaan. Bij een ‘last minute’ boeking dient u zo snel mogelijk het bedrag te betalen. Lees meer over de verschillende betaalmethoden.

Wanneer u een reis geboekt heeft is uw reservering pas definitief nadat het volledige bedrag betaald is.

Heb ik nog een entreebewijs nodig om in de bus te komen?

Nee, wanneer de betaling bij ons binnen is krijgt u een mail dat u definitief gereserveerd heeft en uw boeking is afgerond. U bent dan helemaal klaar. Wij raden u wel aan om de mail uit te printen en mee te nemen.

Ik wil alvast boeken, maar nog niet betalen

U kunt in uw winkelmandje gewoon doorgaan naar “Afrekenen”. Ik het boekingsscherm kunt u gewoon al uw gegevens invullen zoals naam, adresgegevens en opstapplaats. U kiest bij betaaloptie “Directe bankoverschrijving”  of “Contant op kantoor”. U heeft dan wel gereserveerd voor de reis, maar u mag dan zelf bepalen wanneer u betaalt.

Wij verzoeken u wel rekening ermee te houden dat uw boeking pas voltooid is als u de betaling heeft gedaan. Uw zitplaats en (eventuele) hotelovernachting(en) worden pas gereserveerd indien de boeking volledig betaald is.

Bij reizen die snel vol zitten hebben ‘betaalde boekingen’ voorrang op ‘onbetaalde reserveringen’.

Waar kan ik mijn boekingen terug zien?

Op de pagina Mijn account vindt u een overzicht van uw boekingen. Hier kunt u ook terugzien wat de status van uw boeking is.

Ik wil voor één persoon bijboeken?
U kunt opnieuw boeken voor één persoon. In het reserveringsformulier vult u dan dezelfde gegevens in die u bij uw eerdere boeking ook heeft ingevuld. In het opmerkingenveld geeft u aan dat u iemand bijboekt. Vermeld hier het boekingsnummer en de boekingsnaam van de eerste reservering in.
Ik ben vergeten toeslag te betalen, wat nu?
Als u toeslag moet betalen maar u bent vergeten dit aan te geven, dient u telefonisch of per mail contact met ons op te nemen. Uw boeking is in dit geval nog ongeldig. Wij kunnen de boeking en betaling dan voor u annuleren. Zo kunt u vervolgens opnieuw het reserveringsformulier invullen en de (rest)betaling doen.
Ik wil ergens anders opstappen
Als u later toch wenst ergens anders op te stappen kunt u dit per mail of telefoon doorgeven.
Ik stap op in Den Haag, maar de rest van mijn groep in Rotterdam
Als een deel van uw groep ergens anders opstapt kunt u dit aangeven in het veld opmerkingen. Als opstapplek in het formulier selecteert u waar u zelf zult opstappen.
Zijn onze kamers naast elkaar?
Wij geven aan het hotel altijd door dat de kamers naast elkaar moeten zijn. Echter zijn wij hierin afhankelijk van het hotel en beschikbaarheid van de kamers. Het hotel behoudt het recht om u willekeurig een kamer toe te wijzen. Het kan voorkomen dat uw kamers niet naast elkaar zijn. Houdt daar alstublieft rekening mee. Als u kleine kinderen heeft kunt u (indien beschikbaar) liever kiezen voor een 4-persoonskamer. Wij doen altijd ons best om alle kamers naast elkaar te krijgen, maar blijven hierin helaas afhankelijk van het hotel.

 

Zitplaats

Krijg ik een stoelnummer?
Ja, voordat u de bus instapt krijgt u van de busschauffeur een kaartje met uw stoelnummers erop.
Zitten we naast elkaar in de bus?
Alle personen op één reservering zitten bij elkaar in de bus. Wanneer u bijvoorbeeld geboekt heeft voor 6 personen, dan zitten alle 6 personen achter of naast elkaar.
Hoe weet ik waar ik moet zitten in de bus?
Van de chauffeur krijgt u voordat u instapt uw stoelnummers aangereikt. U hoeft alleen de boekingsnaam door te geven.
Ik heb apart geboekt, maar wil naast mijn familie zitten.
Als u apart geboekt heeft en u wilt naast u familie zitten die al eerder geboekt heeft. Kunt u tijdens het reserveren in het opmerkingenveld aangeven dat u graag bij een andere groep wilt zitten. Wij hebben dan het boekingsnummer en de boekingsnaam (achternaam op de eerste boeking) nodig. Wanneer u al gereserveerd heeft, mag dit per mail of telefoon.
Ik wil boven voorin zitten want ik ben wagenziek
Helaas kunnen wij zelden tegemoet komen aan dit verzoek. Wij zullen zoveel mogelijk proberen rekening te houden met uw wensen. Wij krijgen echter erg vaak dit verzoek en er zijn maar een beperkt aantal stoelen beschikbaar. Bij het indelen van de bus behouden wij ten alle tijde het recht om zitplaatsen willekeurig toe te wijzen. Onze eerste prioriteit blijft om iedereen onder één boeking bij elkaar te zetten. U wordt van tevoren ook niet geïnformeerd of er tegemoet gekomen is aan uw zitplaats wensen.
Kan ik een stoel reserveren tegen meerprijs
Alleen op lange trajecten (zoals Spanje, Italië en Zwitserland) is het mogelijk om een zitplaats te reserveren. Indien u graag aan een tafel of boven voorin wilt zitten betaalt u per zitplaats een meerprijs van minimaal €10.00 per persoon.
Mijn groep bestaat uit een oneven aantal personen
Indien u groep bestaat uit een oneven aantal personen moet iemand van uw groep naast iemand anders  zitten bij een volle bezetting. Uw gehele groep zit wel naast of achter elkaar in de bus.

 

Tijdens de reis

Waar kan ik opstappen?

U kunt opstappen in Den Haag, Rotterdam en Hazeldonk-West. Alleen bij geselecteerde reizen kunt u ook opstappen in Amsterdam Holendrecht. Voor meer informatie over opstapplaatsen, klik hier.

In welke volgorde worden we opgehaald
De bus vertrekt vanaf Den Haag naar Rotterdam en haalt de laatste mensen op in Hazeldonk.
Is er wifi in de bus
Nee. U kunt wel uw eigen internetbundel gebruiken in het buitenland.
Stoppen we onderweg
Ja om de zoveel uur wordt er gestopt en krijgt u de gelegenheid om te eten, op te frissen en uw benen te strekken. Hoe vaak we stoppen is afhankelijk van de reisduur.
Gaat er een dubbeldekker of enkeldekker
Helaas kunnen wij dit van tevoren niet aangeven. Het is afhankelijk van het aantal boekingen welk voertuig er ingezet wordt.
Wordt de overtocht per boot of trein gedaan
De overtocht is afhankelijk van de beschikbaarheid van de trein of de boot. Wij kunnen van tevoren niet aangeven op welke manier de overtocht gemaakt zal worden.
Ik zit in een rolstoel en wil op reis
Wij zijn helaas niet bevoegd om minder valide te vervoeren. Hiervoor dient u een reis te boeken bij een gespecialiseerde reisagent.

 

Annuleren

Ik heb geboekt maar ik kan niet meer mee
Zodra u boekt wordt u zitplaats in de bus gereserveerd en wordt uw  (eventuele) hotelovernachting besteld. Als u niet mee kunt mag u iemand anders in uw plaats sturen. De reservering is niet persoonsgebonden. Indien dit niet lukt, kunt u uw annuleringsverzekering aanspreken. Wij kunnen u in dat geval helaas geen geld meer teruggeven.
Gaat de reis door?
Om onze prijzen zo laag mogelijk te houden, proberen we de bus te vullen met zoveel mogelijk mensen. Als het aantal boekingen onder het minimum zit kan de reis helaas niet doorgaan. U wordt dan tijdig geïnformeerd. Uiteraard wordt uw betaling teruggestort.